اخبار داغ
  از حیثیت مجلس دفاع کنید
 بازنشستگان توان گذران زندگی خود را ندارند
 ساماندهی کارکنان دولت با جدیت پیگیری شود
 مردم منتظر اقدام در پرونده فساد واردات چای هستند
 عضو ناظر مجلس در شورای رقابت انتخاب شد
 ارقام تحقق ناپذیر در بودجه وجود ندارد
 کیفیت سوخت ناچارا کاهش داده می‌شود
 حاضران در فیلم غیراخلاقی گیلان بازداشت شدند
 نیروهای طرحی دوران کرونا تعیین تکلیف شود
 به معیشت مردم توجه شود
 مدیر کل آژانس نباید احساسی موضع‌گیری کند
 دولت ساخت مسکن را در اولویت کاری خود قرار دهد
 مجلس به دنبال رفع تبعیض حقوق بازنشستگان
 به تعداد نمایندگان مجلس اضافه می‌شود؟
 شناسایی حدود ۱۱۰ هزار خانه برای دریافت مالیات
 امنیت روانی جامعه را به خطر نیاندازید
 صف‌های سوخت‌گیری در تهران جمع شد؟
 این خانوارها مسکن رایگان می‌گیرند
 پاسخ قالیباف به رئیس سازمان برنامه و بودجه
 هیچ برنامه‌ای برای زمان‌بندی قطع برق وجود ندارد!
دیگر رسانه ها
 ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور
 دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بازنگری کند
 گرانی برای مردم مشکل ساز شده است
 عنوان مدرسه از برخی واحدهای آموزشی حذف می‌شود
  کیفیت سوخت ناچارا کاهش داده می‌شود
 بستر ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود
  اعتیاد اینترنتی کودکان را جدی بگیرید
  سال آینده فشار مالیاتی بر مردم نداریم
 صادرات پیاز و گوجه فرنگی به زودی محدود می شود
 سهمیه سوخت این خودروها قطع می‌شود
 افزایش ۳۰ درصدی حقوق تورم را تشدید می‌کند
 مردم تهران زباله نفس می‌کشند
 خودروهای وارداتی فوتبالیست ها پلاک نمی شوند!
 به سمت حذف «کنکور» می‌رویم
 اختصاص سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست
 مدیرعامل چای دبش اختلاسگر نیست!
 نیروگاه‌های استان تهران مازوت مصرف نمی‌کنند
 باید لوازم خانگی باکیفیت وارد شود
 ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه گردان خزانه نگرفتیم
 واردات کالاهای تحریمی تسهیل شد
سرویس :  جامعهارسال به دوستان ارسال به دوستان نسخه چاپی
شناسه خبر:  4625چهارشنبه 20 مهر 1401   |   10:47:31
رفیعی:

 ورود دولت به فرآیند اسقاط خودروهای فرسوده اشتباه است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود، بیش از ۵۰ هزار گواهی اسقاط خودرو هم‌اکنون وجود دارد که متقاضی برای آن نیست اظهار کرد: ورود دولت به فرآیند اجرایی اسقاط خودروهای فرسوده به جای کار نظارتی اقدامی اشتباه است.
به گزارش صندلی سبز؛ به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مطرح شدن لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو در جلسه روز سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ مجلس اظهار کرد: متاسفانه لابی خودروسازان با وزارت صمت عملا در برهه‌های مختلف موجب دور زدن قانون و ابطال مصوبات برای کاهش آلودگی هوا شده است که به عنوان نمونه می‌توان به ابطال مصوبه الزام تولیدکنندگان خودرو داخلی به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای تولیداتشان، تغییر در زمان ارتقای استانداردهای زیست محیطی و اخیرا هم همین پیشنهاد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس «آمارهای موجود هم اکنون بیش از ۵۰ هزار گواهی استقاط خودرو در مراکز اسقاط وجود دارد که هیچ کس متقاضی دریافت آن نیست»، افزود: این در حالیست که تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت به جای اجرای وظایفی که بر عهده‌شان است به بهانه‌های مختلف و با لابی‌گری قصد دارند تا چرخه خروج خودروهای فرسوده را دور بزنند و عملا آنرا متوقف کنند.

ریئس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه وزارت صمت نیز در این راستا با خودروسازان همراه شده است، گفت: دادن اختیار کامل به وزارت صمت برای فرآیند اجرایی اسقاط خودروهای فرسوده در حالی که این وزارتخانه راسا ذی‌نفع در تولید خودرو هم هست کاری اشتباه است و باید دولت تنها ناظر این موضوع بوده و در اجرای آن دخالتی نکند.

رفیعی همچنین تأکید کرد: باید از تجربه اجرای این طرح در ستاد تبصره ۱۳ و ایجاد حساب واسط و سردرگمی مردم در یک دوره، درس گرفت؛ زمانی که ناظر، متولی و ذینفع یک دستگاه باشد قطعا شاهد بروز مشکلات و مفاسد بسیاری خواهیم بود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با طرح این سوال که چرا قانون ساماندهی صنعت خودرو که همین امسال به تصویب رسیده تنها چند ماه بعد نیاز به اصلاحیه داشته است افزود: مگر کارشناسی لازم برای اجرای این قانون صورت نگرفته بود؟

وی با بیان این که «آلودگی هوا هم اکنون مهمترین معضل کشور است»، اظهار کرد: حل این معضل قطعا فقط با شعار امکان‌پذیر نیست و نمایندگان مردم در مجلس نیز نباید اجازه دهند اقدامات دستگاه‌های اجرایی موجب بی‌اثرسازی قوانین مجلس برای کاهش آلودگی هوا شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: واریز پول به یک صندوق به جای اسقاط خودروهای فرسوده فقط رفع تکلیف است و هیچ مشکلی را از آلودگی هوا رفع نمی‌کند. از سوی دیگر مشوق‌های درنظر گرفته شده نیز باید واقعی و مورد پسند مالکان خودروهای فرسوده باشد.

رفیعی با تقدیر از اقدام ریاست مجلس برای بازگرداندن این لایحه به کمیسیون تخصصی مربوطه گفت: باید نظرات فراکسیون محیط زیست نیز در این خصوص لحاظ شود تا فرآیند خروج خودروهای فرسوده که چند سالی است کند و متوقف شده مجددا سرعت یابد.

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده جلسه‌ای در خصوص بررسی وضعیت خودروهای فرسوده نیز در فراکسیون محیط زیست مجلس برگزار می‌شود.
ایمیل مستقیم:   info@sandalisabz.ir
نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: *
ایمیل:
کد: *
 
     
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
   
اینستاگرام صندلی سبز
 درباره ما | تماس با ما | پیوندها | آرشیو | RSS
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صندلی سبز است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
© 2015 sandalisabz professional news site. All rights reserved